loading...
بانک مقاله و پروژه رشته کامپیوتر
yaser بازدید : 233 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)
تهاجمات و حملات كامپيوتري به طور متداول و هر روزه روي مي‎دهد و با اتصال شده به اينترنت، كسي در سوي ديگر سعي خواهد نمود از روي كنجكاوي به داخل دستگاه شما سه، پنج يا دوازده بار در روز سركشي نمايد. هكرها بدون آگاهي با اتصالاتي كه جلب توجه نمايد، دستگاهتان را از نظر آسيب‎پذيري مورد بررسي قرار مي‎دهند.
yaser بازدید : 203 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (1)

همه چيز در باره بايوس كامپيوترتان

 اغلب براي افراد مشکل است که تفاوت بين سخت افزار و نرم افزار را درک نمايند و اين به اين دليل است که اين دو موضوع در طراحي،ساخت وپياده سازي سيستم‌ها بسيار به هم وابسته‌اند . براي درک بهتر تفاوت بين آنها لازم است که ابتدا مفهوم BOIS را درک کنيد. 

yaser بازدید : 256 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

Windowse NT as Real – time OS ?

 

بسياري از كمپاني ها سعي مي كنند Windowse NT را بعنوان يك سيستم عامل استاندارد (OS) در همه سطوح سلسله مراتب صنعتي استفاده كنند . استفاده بعنوان server واضح است ، اما بعضي از مردم مي خواهند كه از آن در سطح كارخانه استفاده كنند . اين درخواستها از رفتار سيستم بي درنگ تقاضا مي شوند .

آيا Windowse NT  مي تواند اين نيازها را برآورده سازد ؟

yaser بازدید : 189 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

 1ـ1 تاريخچه:

لينوكس يك سيستم عامل چند كاربره و چند وظيفه اي است كه روي سخت افزارهاي مختلف اجرا مي شود.

نسخه اول لينوكس توسط يك دانشجوي فنلاندي به نام لينوكس توروالدز ارائه شد. توروالذر اين نسخه را در وب براي ساير برنامه نويسان ارسال كرد تا از آن استفاده كنند و آن را بهبود بخشند. توروالدز خود اين س يستم عامل را براساس يك سيستم دانشگاهي به نام MINX  توسعه داد. اين سيستم عامل توسط آقاي «تن بام» به عنوان يك سيستم عامل آموزشي ايجاد شده بود.

yaser بازدید : 226 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

GPS – دقیق ترین سیستم راه یابی که تاکنون اختراع شده است.

سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS می تواند موقعیت دقیق شما را در زمین و در هر زمانی و در هر موقعیت آب و هوایی نشان دهد. این سیستم از یک مجموعه 24 تایی ماهواره ای (حدود 6 قطعه زاپاس) تشکیل شده که 11 هزار میل دریایی بالای سطح زمین می چرخند و به طور مداوم سیگنال هایی به ایستگاههای زمینی می فرستند که عملکرد GPS را کنترل می کنند. سیگنال های ماهواره ای GPS همچنین توسط دریافت کننده های GPS مشخص می شود، که موقعیت مکانی خود شان را در هر جای زمین با کمتر از یک متر و تعیین فواصل از حداقل 3 ماهواره GPS محاسبه می کنند. هیچ سیستم راهیابی دیگر تاکنون آنقدر جهانی یا صحیح نبوده است. از اولین پرتاب در سال 1978، پیشرفت سیستم راهیابی جهانی به دهه 1960 برمی گردد یعنی زمانی که سازمان همکاری هوا و فضا بخش اصلی در مفهوم و پیشرفت GPS بود، تکنولوژی ای که به طور بارز قابلیت های نیروی نظامی مان را افزایش داد و هم چنان به دنبال کشف کاربردهای جدید در زندگی روزمره است. کمک کردیم تا GPS به عنوان یکی از مهیج ترین و انقلاب آورترین تکنولوژی های تاریخ معرفی شود و در گسترش و عملکرد آینده هم شرکت داشته باشد.

 

yaser بازدید : 115 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

هوش مصنوعی چيست ؟

« هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشين‌‌ ها يا برنامه‌های هوشمند است.

   همانگونه كه از تعريف فوق-كه توسط يكی از بنيانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آيد،حداقل به دو سؤال بايد پاسخ داد:

1ـ هوشمندی چيست؟

2ـ برنامه‌های هوشمند، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟

yaser بازدید : 168 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

دانستنيهاي کامپيوتر ()

 

       اين مقاله شامل :

           رايت بر رو Cd-RW بدون نرم افزار در  ويندوز XP

           رهايي از دست msn messenger

           از بين بردن پيغام خطاي ويندوز XP

           مخفي کردن يک پارتيشن

yaser بازدید : 97 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

توضيح بلوتوث

بلوتوث يك رشتـه خصوصيت بي سيم است كه ارتباطات كوتاه برد بين وسايل مجهز به تراشه هاي كوچك و اختصاصي بلوتوث را تعريف مي كند.
بلوتوث فقط كابلها را حذف نمي كند ، بلكه يك روش بي سيم براي وصل كردن كامپيوتر ها با همه وسايل همراه الكترونيكي فراهم مي سازد و شبكه هاي كامپيوتري كوچك و خصوصي مشهور به PAN (Personal Area Network) يا شبكه شخصي را بوجود مي آورد.

yaser بازدید : 246 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

کلیدهای مشکل گشا

فقط ۵ دقیقه طول کشید. طی این مدت کوتاه ، دیوید برادلی (David Bradley) کدی را برای رایانه ها نوشت که تا به حال مورد استفاده کاربران رایانه های خانگی قرار دارد. نتیجه کار ، اختراع مشهورترین ترکیب کلیدها روی صفحه کلید بود؛ بله ترکیب مشهورCtrl+Alt+Delete.

yaser بازدید : 122 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

Windows Recovery شما را نجات خواهد داد

اگر در كار با ویندوز XP دچار مشكل شدید و با استفاده از راه حل های معمولی نتوانستید مشكل خود را حل كنید ، Windows Recovery ابزاری قدرتمند است كه شما را قادر می سازد هنگامی كه كامپیوتر نمی تواند فرایند بوت به ویندوز را به درستی انجام دهد،به محتویات رایانه دسترسی داسته باشید و برخی اقدامات بازیابی را انجام دهید

yaser بازدید : 149 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

استفاده از متانگ ها :

تگ برچسب يا عنوان (Tiltle) يک تگ مهم در ميان تگهای موجود در HTML است. اين تگ که متاسفانه مقداردهی به آن در بسياری از موارد فراموش می‌شود نقش مهمی در پيدا شدن صفحه شما توسط موتورهای جستجو دارد. اصولا روبوتهای جستجوگر علاقه بسيار زيادی به اين تگ دارند. عنوانی که شما برای اين قسمت انتخاب می‌کنيد همان است که در بالای صفحه مرورگرتان (بطور مثال در نوار آبی رنگ بالای اينترنت اکسپلورر) ظاهر می‌شود. بديهی است که در صورت انتخاب صفحه شما توسط يک بيننده به عنوان سايتهای محبوب (Favorite)، اين مقدار بعنوان شناسه سايت، در ليست وی ظاهر می‌شود. بهتر است که اين عنوان را بصورت موجز و به گونه‌ای انتخاب کنيد که بيانگر محتويات صفحه شما باشد. اينگونه فرض کنيد که يک جستجوگر وب کلمه‌ای را جستجو (Search) می‌کند و در ليست موتور جستجو لينکی هم از صفحه شما می‌بيند و چون عنوان صفحه شما در نتيجه جستجو ظاهر می‌شود، بهتر است که آنرا با دقت انتخاب نماييد تا وی را به بازديد از صفحه خود ترغيب کنيد.

 مثال:

yaser بازدید : 117 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

استفاده از Remote Desktop

آیا تا به حال به این فكر افتاده اید كه چگونه می توانید از منزل و از راه دور سیستم محل شركت و یا اداره خود را به نحوی Remote كنید كه حتی صفحه دسك تاپ آن را به همان شكل و شمایل بر روی سیستم خود داشته باشید

yaser بازدید : 102 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

بیشتر در مورد LCDها بدانیم

كریستال مایع را یك گیاه شناس اتریشی در سال ۱۸۸۸ برای اولین بار در حین ذوب جامدی از مشتقات آلی كشف كرد . اما اولین LCD را یك كارخانه آمریكایی در سال ۱۹۶۸ ساخت . تكنولوژی ساخت LCD هر روز متكامل تر شده و جای بیشتری در صنایع امروز به خود اختصاص می دهد . البته هنوز هم تحقیقات برای ساخت نمونه های بهتر و كاراتر این وسیله ادامه دارد

yaser بازدید : 131 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

درباره تاریخچه mouse

داگلاس انگبارت ماوس را در یک موسسه تحقیقاتی اختراع کرد نام این موسسه استانفورد بود ولی بعد از چند سال یعنی در سال ۱۹۷۰ شرکت زیراکس در کالیفرنیا با رهبری جک هالی و با کمک نمونه ساخته شده توسط داگلاس موفق شد ماوسی طراحی کنند که کارایی بالایی داشت

yaser بازدید : 118 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (1)

Spyware چيست

Spyware به يك سري از نرم افزارهاي مزاحم و دردسرساز گفته مي شود كه بخشي از كنترل كامپيوتر را بدون رضايت كاربر بدست مي گيرد و گاه اطلاعات شما را مي دزدند.

yaser بازدید : 154 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

فرمت NTFS

● ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار کاربر قرار مي دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با کيلک راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP اما روش دوم که خيلي جالبتر و در نوع خود بي همتاست به صورت زير امکان پذير است :

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 116
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 110
  • بازدید هفته : 358
  • بازدید ماه : 338
  • بازدید سال : 1,453
  • بازدید کلی : 56,092