loading...
بانک مقاله و پروژه رشته کامپیوتر
yaser بازدید : 161 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

کارت شبکه

کارت شبکه ، يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری در زمان پياده سازی يک شبکه کامپيوتری است . هر کامپيوتر موجود در شبکه ( سرويس گيرندگان و سرويس دهندگان ) ، نيازمند استفاده از يک کارت شبکه است . کارت شبکه ، ارتباط بين کامپيوتر  و  محيط انتقال ( نظير کابل ها ی مسی و يا فيبر نوری ) را فراهم می نمايد .اکثر مادربردهای جديدی که از آنان در کامپيوترهای شخصی استفاده می گردد ، دارای يک اينترفيس شبکه ای onboard می باشند . کامپيوترهای قديمی و يا کامپيوترهای جديدی که دارای اينترفيس شبکه ای onboard نمی باشند ، در زمان اتصال به شبکه ، می بايست بر روی آنان يک کارت شبکه نصب گردد.
شکل زير يک نمونه کارت شبکه را که دارای يک پورت RJ-45 است را نشان می دهد

yaser بازدید : 241 چهارشنبه 11 آبان 1390 نظرات (0)

 

« پردازش گر شبکه وَکنتُر »

 

یکی از واژه های اختصاری که برای پردازشگرهای شبکه به کار می رود مربوط به پردازش گر شبکه وکتر می باشد ، که علامت اختصاری آن به این صورت است (VNAS) اما این واژه اختصاری توسط افراد ناشناس و ناشی و قدیمی به صورت “ ANAS”  به کار می رفته است . “ANA”  واژه اختصاری است  که برای پردازشگرهای اتوماتیک شبکه به کار می رود . بر طبق سازمان کارتر در زمانهای گذشته ، اولین پردازشگرهای شبکه ، اتوماتیک نبودند و عملیات تصحیح اشکالات TE(اِرُرerror ) به صورت دستی ، انجام می شده است و مقادیر اندک برگشتی نباید بیشترر از VSWR موجود در تجهیزات می شدند. بنابراین در بسیاری از موارد نمی شد مقادیر اضافی برگشتی را که بیشتر از db 20 بود را حل کرد . مقادیر اضافه به همراه فاز از طریق کسر کردن دو مقدار محاسبه می شود ( یکی از مقادیر مربوط به اتصال معمولی و مقدار دیگر مربوط به اتصال DUT می باشد.) و در آن زمان استفاده از چنین پردازشگری کار سختی بود

yaser بازدید : 219 سه شنبه 10 آبان 1390 نظرات (0)

    آموزش شبکه(Network)

مقدمه:

راه اندازى، كنترل و نگهدارى شبكه شايد يكى از مشكلترين و دشوارترين بخشهاى كارى يك Administrator يا مسئول سايت باشد. چون مشكلات و عيوب ناشى از سخت افزارهاى يك شبكه ،با مشكلات و عيوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبكه ادغام شده واگر به فرض در هنگام تنظيم شبکه مشکلی به وجود آيد  ،وقت زيادی تلف خواهد گرديد تا بفهميم مشكل از ناحيه سخت افزارى است يا نرم افزارى.
 اين جزوه شامل چهار بخش است:

yaser بازدید : 148 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

عيب يابي آسانتر شبكه ها
 

راهنماي عيب ياباولين چيزي كه باعث مي شود تكنسين شبكه بتواند ايراد احتمالي را تشخيص دهد ، بررسي اين موضوع است كه پيش از اين شبكه در چه شرايطي به طور صحيح كار مي كرده است . شناخت آن شرايط باعث تشخيص آسانتر عامل پديد آورنده خطا مي گردد . اما متاسفانه بعضي از تجهيزات شبكه فاقد داده هاي فني لازم براي رفع عيب يا مستنداتي براي آگاهي يافتن از شرايط كاركرد صحيح آن ها هستند و متخصصان هنگامي در كار با آن هاموفق هستند كه نمونه هاي مختلفي از آن ها را ديده ، نصب كرده و با شرايط كاركرد آن ها آشنا باشند . اما همان متخصصان هم ممكن است فراموش كنند كه كدام يك از دستگاه ها ، در كدام شرايط بهترعمل مي كردند يا كدام پيكر بندي براي كدام محيط مناسب تر بوده است . براي آنكه فاصله بين تكنسين هاي مختلف با يكديگر كمتر شود و راه يافتن خطا ها كوتاه تر گردد ، رعايت نج نكته ضروري است . اين موارد را مي توان پنج گام براي كسب موفقيت در كشف خطا نام گذاشت . ي

yaser بازدید : 142 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

انواع شبکه های Wireless
امروزه از شبکه های بدون کابل ( Wireless ) در ابعاد متفاوت و با اهداف مختلف، استفاده می شود . برقراری يک تماس از طريق دستگاه موبايل ، دريافت يک پيام بر روی دستگاه  pager و دريافت نامه های الکترونيکی از طريق يک دستگاه PDA ، نمونه هائی از کاربرد اين نوع از شبکه ها می باشند . در تمامی موارد فوق ، داده و يا صوت از طريق يک شبکه بدون کابل در اختيار سرويس گيرندگان قرار می گيرد. در صورتی که يک کاربر ، برنامه و يا سازمان تمايل به ايجاد پتاسيل قابليـت حمل داده را داشته باشد، می تواند از شبکه های بدون کابل استفاده نمايد . يک شبکه بدون کابل علاوه بر صرفه جوئی در زمان و هزينه کابل کشی ، امکان بروز مسائل مرتبط با يک شبکه کابلی را نخواهد داشت .

yaser بازدید : 198 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

ميزان امنيت سرور
امن بودن سرورها از نظر مشتري بسيار مهم است. تنظيمات سرورها، وجود سرورهاي مجزاي مخصوص هر سرويس،‌ وجود ديواره هاي آتش، وجود نرم افزارهاي ضد ويروس، سياستهاي مقابله با خرابكاران و مدت زمان عكس العمل پس از حملات احتمالي خرابكاران، پارامترهايي است كه بايد به آنها توجه داشت. اين نكته را هم در نظر داشته باشيد كه هيچگاه سراغ شركتي كه ادعا مي كند هيچوقت مورد حمله قرار نخواهد گرفت نرويد چون يا با شما صادق نيستند و يا اصلا هيچ تخصصي در زمينه فعاليتي كه مي كنند ندارند.

yaser بازدید : 163 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

تخصص شبكه و مدرك ‍‍‍CCNP

مدرك +Network مربوط به آشنایی اصولی و پایه‌ای با مفاهیم اساسی شبكه است و مدرك CCNA مربوط به برپایی و پیكربندی شبكه‌های مبتنی بر تجهیزات سیسكو كه كمتر از یكصد كلاینت در شبكه دارند

yaser بازدید : 129 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

ناحيه ها:

تعريف ناحيه:يك گروه منطقي از كاربران و كامپيوترها را گويند.

ناحيه در حقيقت يك مرز امنيتي براي كاربران و گروههاست. هدف اصلي ناحيه ها جدا كردن وظايف سرپرستي شبكه ها بصورت حقيقي و مجازي است. روابط بين ناحيه ها را تراست           (‏TRUST) به معناي اعتماد، مي گويند.

yaser بازدید : 167 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

شبكه چيست؟

نياز اصلي ايجاد شبكه مربوط به حل مساله انتقال اطلاعات به طور پيوسته ميان چند كامپيوتر مي باشد. به طور كلي و بدون بررسي تاريخي سيستم هاي شبكه هاي كامپيوتري امروزي بر چند پايه اصلي طراحي و پياده مي شوند.
1- نوع و شكل شبكه يا همان توپولوژي
2- سخت افزار كه وابسته به نوع شبكه مي باشد
3- سيستم هاي عامل و سيستم هاي مديريت شبكه

yaser بازدید : 154 پنجشنبه 05 آبان 1390 نظرات (0)

آشنايي با شبكه ( تعريف شبكه )

پيش از به وجود آمدن شبكه هاي محلي تنها روش قراردادن  امكانات موجود در اختيار چندين كاربر ، سيستم هاي اشتراك زماني Time sharing  بودند . در اين سيستم ها ( كه د رحال حاضر نيز مورد استفاده قرار مي گيرند ) ، از يك كامپيوتر بزرگ ( Main Frame) كه از طريق خطوط ارتباطي ، مانند كابل هم محور يا كابل تلفن ، به چند ترمينال متصل بود ، استفاده مي شد . در اين سيستم ها تمامي مي توان محاسباتي در كامپيوتر مركزي قرار دارد و ترمينالهاي فاقد قدرت پردازش اطلاعات هستند . با پيدايش كامپيوترهاي شخصي كه با استقبال زيدي روبه رو شد كاربران توانستند از مزاياي يك كامپيوتر مستقل استفاده كنند

yaser بازدید : 154 یکشنبه 01 آبان 1390 نظرات (0)

مستند سازی شبكه ( بخش اول )
مستندسازی شبكه يكی از فعاليت های‌ مهم و حياتی به منظور نگهداری و پشتيبانی مطلوب از يك شبكه كامپيوتری است . تولد يك شبكه با يك سناريو  آغاز و حيات آن بر اساس مجموعه شرايط موجود ادامه می يابد . هر شبكه كامپيوتری در مدت زمان حيات خود با مسائل متعددی  مواجه می گردد . مستندسازی ، امكان مديريت و راهبری مطلوب يك شبكه كامپيوتری را فراهم نموده  و مهم تر از همه اين كه تجارب مديريت يك شبكه در اختيار ساير افراد گذاشته می‌شود . افرادی كه قرار است در آينده ای نه چندان دور سكان هدايت يك شبكه را برعهده گيرند .

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 16
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 39
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 78
  • باردید دیروز : 116
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 110
  • بازدید هفته : 330
  • بازدید ماه : 310
  • بازدید سال : 1,425
  • بازدید کلی : 56,064